rx450h fsport mc 04 final 72dpi 905451 0

TA ΝΕΑ ΤΗΣ LEXUS

7 ΕΚΠΛΗΚΤΙΚΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΤΟΥ ΝΕΟΥ LEXUS RX

Οι σχεδιαστές, οι μηχανικοί και οι ‘master’ δεξιοτέχνες Takumi της Lexus έχουν καταβάλλει τεράστιες προσπάθειες στη δημιουργία του Lexus RX, του πρώτου crossover της Lexus. Πρόκειται για το παγκοσμίως δημοφιλέστερο υβριδικό SUV και το μοντέλο με τις περισσότερες πωλήσεις στην ιστορία της Lexus. Επιπλέον, είναι το πρώτο στον κόσμο πολυτελές SUV που δημιούργησε τη δική του κατηγορία το 1998.
Η δυναμική σχεδίαση Lexus και ο συναρπαστικός οδηγικός χαρακτήρας καθιστούν το RX απόλυτα ξεχωριστό. Για το μοντέλο του 2020 – οι μηχανικοί της Lexus μελέτησαν εξονυχιστικά και την παραμικρή λεπτομέρεια, επινοώντας κάποιες εντυπωσιακές μηχανολογικές λύσεις.
Εδώ εστιάζουμε σε επτά ξεχωριστά χαρακτηριστικά που είναι ενδεικτικά της ευρηματικής τεχνολογίας Lexus.

ΕΥΦΥΗΣ ΥΨΗΛΗ ΔΕΣΜΗ

Επειδή πολλά ατυχήματα μεταξύ οχημάτων και πεζών συμβαίνουν τη νύχτα, η Lexus αναβάθμισε το Σύστημα Προσαρμοστικής Υψηλής Δέσμης [AHS -Adaptive High-beam System] του νέου RX με την πρώτη στον κόσμο τεχνολογία BladeScan. Το προαιρετικό νέο σύστημα υψηλής δέσμης αυξάνει το οπτικό πεδίο του οδηγού, με αποτέλεσμα άριστη ορατότητα σε σκοτεινές συνθήκες, διευρύνοντας τη φωτιζόμενη περιοχή συγκριτικά με το φωτισμό τύπου βέλους, με ομαλό και ακριβή έλεγχο δέσμης.
Η τεχνολογία BladeScan λειτουργεί με την περιστροφή ενός καθρέπτη (κατόπτρου) στο εσωτερικό της μονάδας AHS που επιτρέπει τη διεύρυνση της φωτιζόμενης περιοχής ώστε να καλύπτεται το μέγιστο οπτικό πεδίο, χωρίς να ενοχλούνται οι προπορευόμενοι οδηγοί. Το σύστημα υποστηρίζει επίσης την αναγνώριση πεζών στο πλάι του δρόμου που πιθανόν διασχίσουν το δρόμο στην πορεία του οχήματος, αυξάνοντας παράλληλα το πεδίο ορατότητας του οδηγού.
Η τεχνολογία BladeScan ενεργοποιείται αυτόματα, χάρη στη μονάδα ελέγχου στο εσωτερικό του φωτιστικού σώματος που ελέγχει τον περιβάλλοντα χώρο μέσω εμπρόσθιας κάμερας -όπως προπορευόμενα οχήματα και φωτεινότητα περιβάλλοντος - και επεξεργάζεται πληροφορίες όπως η ταχύτητα και ο βαθμός εκτροπής του οχήματος για ενεργοποίηση/ απενεργοποίηση των LED με στόχο τον βέλτιστο φωτισμό.
Αυτή η νέα τεχνολογία φωτισμού, σε συνδυασμό με το βραβευμένο σύστημα ενεργητικής ασφάλειας Lexus Safety System+, συνοψίζει την αποστολή της μάρκας, που επιδιώκει την ασφαλέστερη δυνατή οδηγική εμπειρία όχι μόνο για τον οδηγό αλλά και για όσους βρίσκονται στο δρόμο, σε όλων των ειδών της οδικές και περιβαλλοντικές συνθήκες.

ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΜΕ ΕΝΕΡΓΗ ΑΝΤΙΣΤΡΕΠΤΙΚΗ ΡΑΒΔΟ (ACTIVE STABILIZER SUSPENSION)

Από το 1998 που λανσαρίστηκε το RX, χαρακτηριστικό γνώρισμα κάθε επόμενου μοντέλου ήταν η «μεταξένια» ομαλή οδηγική ποιότητα – κάτι που η Lexus έχει δεσμευτεί να διατηρεί ως αντιπροσωπευτικό χαρακτηριστικό της γκάμας RX στο πέρασμα των χρόνων. Το 2020 RX υποστηρίζει αυτή τη δέσμευση κυρίως χάρη στο Σύστημα Ανάρτησης με Ενεργή Αντιστρεπτική Ράβδο - Active Stabilizer Suspension System, που τώρα περιλαμβάνει Roll Skyhook Control.
Το Σύστημα Ανάρτησης με Ενεργή Αντιστρεπτική Ράβδο - Active Stabilizer Suspension System του νέου RX στοχεύει στον περιορισμό των κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές, χωρίς να επηρεάζεται η οδηγική άνεση. Η μείωση των κλίσεων του αμαξώματος κατά κανόνα επιτυγχάνεται σε βάρος της οδηγικής ποιότητας, λόγω του εξοπλισμού και των ρυθμίσεων που απαιτούνται για τη διαχείριση της αδράνειας της μάζας, αλλά με την εφαρμογή της φιλοσοφίας YET, δύο φαινομενικά ασυμβίβαστες ιδέες συμφιλιώνονται πετυχαίνοντας το μέχρι πρότινος ακατόρθωτο.
Το Σύστημα Ανάρτησης με Ενεργή Αντιστρεπτική Ράβδο - Active Stabilizer Suspension System του νέου RX στοχεύει στον περιορισμό των κλίσεων του αμαξώματος στις στροφές, χωρίς να επηρεάζεται η οδηγική άνεση. Η μείωση των κλίσεων του αμαξώματος κατά κανόνα επιτυγχάνεται σε βάρος της οδηγικής ποιότητας, λόγω του εξοπλισμού και των ρυθμίσεων που απαιτούνται για τη διαχείριση της αδράνειας της μάζας, αλλά με την εφαρμογή της φιλοσοφίας YET, δύο φαινομενικά ασυμβίβαστες ιδέες συμφιλιώνονται πετυχαίνοντας το μέχρι πρότινος ακατόρθωτο.

DRIVE MODE SELECT

Το νέο RX προσφέρει ένα υψηλό επίπεδο εξατομίκευσης μέσω της λειτουργίας Drive Mode Select που επιτρέπει στο χρήστη να επιλέγει προγράμματα οδήγησης κατάλληλα για συγκεκριμένες συνθήκες ή σύμφωνα με ένα επιθυμητό οδηγικό στυλ. Το Customize Mode είναι ειδικά προσαρμοσμένο για μοντέλα με σύστημα Adaptive Variable Suspension (AVS), που επιτρέπει στον οδηγό να συνδυάζει ελεύθερα τα διάφορα προγράμματα λειτουργίας του κινητήρα, του υβριδικού συστήματος, του πλαισίου και του συστήματος κλιματισμού (A/C).
Το Drive Mode Select περιλαμβάνει τέσσερα βασικά προφίλ: Normal, Eco, Sport S και Sport S+. Στο Normal mode, το νέο RX προσφέρει την ιδανική ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και κατανάλωσης, ενώ στο Eco mode, η προτεραιότητα δίδεται στην οικονομική κατανάλωση, με τη διαχείριση της ισχύος του κινητήρα και της γωνίας ανοίγματος του γκαζιού για πιο ομαλή συνολική λειτουργία. Το Sport S Mode βελτιστοποιεί το EPS (Electric Power Steering), με αναβαθμισμένη απόκριση και αίσθηση κατά την επιτάχυνση, ενώ το Sport S+ mode επιτείνει την οδηγική συγκίνηση.
Μοντέλα εφοδιασμένα με AVS διαθέτουν Sport S+ mode και το προαναφερθέν Customize mode. Για το Sport S+ mode, ο έλεγχος του AVS προστίθεται στο Sport S mode και η απόκριση του EPS γίνεται ακόμα πιο άμεση, αξιοποιώντας όλες τις δυνατότητες επιδόσεων του νέου RX. Οι έμπειροι οδηγοί έχουν τώρα μεγαλύτερη ελευθερία επιλογών με το νέο Customization mode: το RX προσφέρει τώρα ποικίλους συνδυασμούς ρυθμίσεων που μπορούν να εξατομικεύονται με ακρίβεια ώστε να εναρμονίζονται με το είδος του δρόμου και/ή τη διάθεση του οδηγού.

HEADS-UP DISPLAY (HUD)

Για απόλυτα συγκεντρωμένη οδήγηση, το νέο RX διαθέτει προαιρετικό σύστημα Heads-Up Display (HUD) που έχει σχεδιαστεί για να προβάλλει μία ευρεία γκάμα πληροφοριών σε ιδανική θέση στο οπτικό του πεδίο του οδηγού. Το HUD επιτρέπει στους οδηγούς να αναζητούν πληροφορίες όπως ήχου, ταχύτητας οχήματος, επιλεγμένης σχέση στο κιβώτιο, και RPM, μετακινώντας απλά μόνο τα μάτια τους. Αν και συστήματα HUD έχουν χρησιμοποιηθεί παλιότερα σε μοντέλα Lexus, το MY20 RX διαθέτει κάποια νέα εικονίδια, όπως ένδειξη ορίου ταχύτητας, Dynamic Radar Cruise Control, και μία ένδειξη “Master Warning” που μεταδίδει ενδεχόμενους κινδύνους ή μέτρα πρόληψης.
Καθώς είναι το μεγαλύτερο σύστημα HUD που έχει προσφέρει ποτέ μοντέλο Lexus, οι μεγάλες διαστάσεις 240 mm x 90 mm επιτρέπουν την προβολή μιας ευρείας γκάμας πληροφοριών. Ένας ειδικός οπτικός μηχανισμός προβάλλει τις πληροφορίες που εμφανίζονται στην έγχρωμη οθόνη TFT (Thin Film Transistor) στο κρύσταλλο του παρμπρίζ – με αποτέλεσμα μία αιωρούμενη εικόνα που εμφανίζεται ακριβώς δύο μέτρα μπροστά από το όχημα.
Ενώ άλλες ενδείξεις τείνουν να δείχνουν ξεθωριασμένες κάτω από το φως του ήλιου, η οθόνη TFT του RX είναι σχεδιασμένη ώστε να προσφέρει άριστη φωτεινότητα και ευκρίνεια ακόμα και τις μέρες με τη μεγαλύτερη ηλιοφάνεια. Αντανάκλαση και εμφάνιση ειδώλου “double-imaging” αποτρέπονται χάρη σε ένα σφηνοειδές ενδιάμεσο στρώμα στο κρύσταλλο του παρμπρίζ, που παρέχει συνεπή (σταθερή) αναγνωσιμότητα - ένα ακόμα δείγμα ανθρωποκεντρικής σχεδίασης.

ΑΝΑΝΕΩΜΕΝΗ ΜΑΣΚΑ ΜΕ ΜΟΤΙΒΟ ‘L’

Μαγνητίζοντας την προσοχή με κάθε του εμφάνιση, το RX διαθέτει μία εντυπωσιακή μάσκα που έχει διαμορφώσει μία ξεχωριστή οπτική ταυτότητα από το 2016 που κυκλοφόρησε ως νέο μοντέλο. Πριν το σχήμα της ατράκτου γίνει σήμα κατατεθέν όλων των μοντέλων της οικογένειας Lexus, το RX υπήρξε πρωτοπόρος με μία πολύ πιο εκφραστική μάσκα που έμελλε να αναδείξει τη Lexus σε κατασκευάστρια αυτοκινήτων με ξεχωριστό στυλ και άποψη.
Για την ανανέωση 2020 στο μέσο του κύκλου, μοντέλα RX εκτός F-Sport αποκτούν νέα μάσκα που αναδεικνύεται από διακριτικές πινελιές των σχεδιαστών της Lexus. Πρόσθετη οπτική ένταση και μοναδικότητα επιτυγχάνεται με μικροαλλαγές στο ατρακτοειδές σχήμα της μάσκας. Ανασηκώνοντας ελαφρώς το κάτω περίγραμμα ώστε να εναρμονιστεί οπτικά με τις πλευρές του αμαξώματος, οι σχεδιαστές χάρισαν στο RX μία νέα αύρα αθλητικού στυλ και φινέτσας.
Για την ανανέωση 2020 στο μέσο του κύκλου, μοντέλα RX εκτός F-Sport αποκτούν νέα μάσκα που αναδεικνύεται από διακριτικές πινελιές των σχεδιαστών της Lexus. Πρόσθετη οπτική ένταση και μοναδικότητα επιτυγχάνεται με μικροαλλαγές στο ατρακτοειδές σχήμα της μάσκας. Ανασηκώνοντας ελαφρώς το κάτω περίγραμμα ώστε να εναρμονιστεί οπτικά με τις πλευρές του αμαξώματος, οι σχεδιαστές χάρισαν στο RX μία νέα αύρα αθλητικού στυλ και φινέτσας.
Καθώς η μάσκα συνθέτει τη φυσιογνωμία των οχημάτων μας – κάτι αντιληπτό τόσο από τους ιδιοκτήτες όσο και από τους περαστικούς – οι όποιες αλλαγές σε αυτήν είναι σημαντικές. Οι επαναστατικές αλλαγές του RX έχουν μετατρέψει το όχημα σε LUV εκφράζοντας μία συνύπαρξη πολυτέλειας (luxury) και σπορτίφ στυλ μοναδική στο χώρο της αγοράς.

ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΕΛΚΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΦΥΣΗΣ

Η βενζινοκίνητη έκδοση του νέου RX περιλαμβάνει ένα σύστημα τετρακίνησης (AWD) που διασφαλίζει βέλτιστη ελκτική πρόσφυση τόσο κατά την εκκίνηση όσο και σε ποικίλες εδαφικές συνθήκες. Το ‘φρενάρισμα των τροχών’ είναι ένα φαινόμενος που οφείλεται στην τετρακίνηση και συμβαίνει όταν το αυτοκίνητο να επιβραδύνει ακούσια στις απότομες στροφές λόγω διαφοράς στην περιστροφή των τροχών. Προκειμένου να αποτρέψουν τέτοιες καταστάσεις, οι μηχανικοί της Lexus εφάρμοσαν μία ευφυή τεχνολογία κατανομής ροπής με την ονομασία Situation-Specific Control. Επιπλέον ενσωμάτωσαν μία ένδειξη λειτουργίας τετρακίνησης - AWD Operation Display (πρωτιά για τη Lexus) στην οθόνη πολλαπλών πληροφοριών, ώστε ο οδηγός να έχει πλήρη επίγνωση της κατάστασης.
Η ενεργοποίηση του ελέγχου κατανομής ροπής Situation-Specific Control του συστήματος AWD είναι απλή. Κατά την επιτάχυνση από στάση σε μία ολισθηρή επιφάνεια, όπως χιόνι ή άμμος, ο οδηγός μπορεί να πατήσει το διακόπτη LOCK, που αποστέλλει τη μέγιστη ποσότητα ροπής στους πίσω τροχούς (αυτοί συνήθως έχουν την περισσότερη ελκτική πρόσφυση στο στάδιο της επιτάχυνσης) ως το πιο αποτελεσματικό μέσον βελτιστοποίησης της πρόσφυσης. Όταν το σύστημα αναγνωρίσει ότι το όχημα ταξιδεύει σταθερά, τότε θα μειώσει την ποσότητα ροπής στους πίσω τροχούς, με αποτέλεσμα αυξημένη συνολική οικονομία καυσίμου. Επίσης, το σύστημα αποσυνδέει αυτόματα το AWD mode στο φρενάρισμα, βελτιώνοντας την αποτελεσματικότητα πέδησης.
Για πρώτη φορά σε όχημα Lexus, τα επίπεδα κατανομής ροπής εμπρός/πίσω απεικονίζονται σε μία οθόνη πολλαπλών πληροφοριών στο ταμπλό. Αυτό προσφέρει στον οδηγό μία ανώτερη αίσθηση ασφάλειας σε ολισθηρούς δρόμους.

8-ΤΑΧΥΤΟ ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ

Όταν το 8-τάχυτο κιβώτιο έκανε το ντεμπούτο του το 2016 στο RX, αποτέλεσε παγκόσμια πρωτιά για οχήματα με κινητήρα μπροστά τοποθετημένο/εμπρόσθια κίνηση. Οι μηχανικοί της Lexus πήραν αυτό το επαναστατικό κιβώτιο και το βελτιστοποίησαν από κάθε άποψη για το νέο RX. Το νέο 8-τάχυτο κιβώτιο προσφέρει βελτιωμένη κατανάλωση και δυναμικές επιδόσεις, χρησιμοποιώντας μεγαλύτερο συνολικό εύρος μετάδοσης από τον προκάτοχό του. Επίσης πετυχαίνει πιο ομαλές αλλαγές χάρη στην πυκνή κλιμάκωση, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα σταθερότητα τόσο στις στροφές όσο και στις ευθείες που χαρίζουν στον οδηγό καλύτερο έλεγχο και μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση.
Και ενώ η διαδικασία αλλαγών σχέσεων ορισμένων σπορ κιβωτίων τείνει να είναι επιθετική και απότομη, το νέο 8τάχυτο κιβώτιο του νέου RX διαθέτει Linear Driveforce Management που επιτρέπει την αξιοποίηση της μέγιστης ποσότητας ροπής σε κάθε σχέση, βελτιώνοντας όχι μόνο την επιτάχυνση αλλά και τη συνολική οδηγική αίσθηση. Για παράδειγμα, όταν απαιτείται ταχεία επιτάχυνση πάνω από μία σταθερή ταχύτητα οδήγησης, το σύστημα μπορεί να επιλέξει υψηλότερη σχέση για επιτάχυνση, μειώνοντας τη συχνότητα κατεβασμάτων. Αλλά όταν απαιτείται και εκτελείται ένα κατέβασμα, το σύστημα αυτόματα ελαχιστοποιεί την κινητήρια ισχύ, παρέχοντας ομαλή, γραμμική επιβράδυνση, που έχει ως αποτέλεσμα ένα υψηλό επίπεδο ελέγχου σύμφωνα με τις εντολές του οδηγού στο γκάζι.
Επειδή η διαχείριση της ροπής του κινητήρα γίνεται πάντα σε συνάρτηση με το οδηγικό στυλ, το νέο 8-τάχυτο κιβώτιο του RX προσφέρει μία σταθερή απόδοση ισχύος που ισοδυναμεί με πιο ζωηρές οδηγικές επιδόσεις με λιγότερη κόπωση του οδηγού.